Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
21 November 2011

VCO | Minyak Kelapa Dara Catalyst


Assalammualaikum..

''APAKAH ITU MINYAK KELAPA DARA''

Minyak kelapa dara adalah adalah minyak kelapa yang diproses tanpa penggunaan haba atau kimia di mana struktur asal dalamannya dapat dikekalkan seasli-aslinya. Berbanding dengan minyak kelapa biasa di mana haba dan kimia digunakan sewaktu memproses yang mengakibatkan struktur asal dalamannya berubah membawa kepada kemudaratan apabila manusia memakannya.

Kajian ke atas minyak kelapa dara telah dilakukan oleh pakar-pakar negara barat sejak awal tahun 1930an lagi. Kebanyakan kajian dilakukan ke atas penduduk di Kepulauan Pasifik di mana kelapa menjadi sebahagian besar pemakanan harian. Pakar-pakar tersebut merumuskan bahawa suatu kandungan yang terdapat dalam kelapa yang dipanggil lemak tepu dapat memberi pelbagai kesan positif ke atas kesihatan manusia. Sebab itulah penduduk Kepulauan Pasifik begitu sihat dan mempunyai kadar berat badan dan ketinggian yang begitu baik. Mereka juga didapati tidak mengalami penyakit kronik seperti jantung atau kanser.

Kesan Segera Pengambilan Minyak Kelapa Dara Pada Tubuh

1. Melegakan pernafasan
mencairkan kahak dan membersihkan laluan pernafasan dan kerongkong.

2. Melawaskan pembuangan air besar dan kencing
menyelesaikan masalah sembelit dan kencing tidak lawas serta membuang toksin melalui najis

3. Meningkatkan metabolisme pada seluruh sel tubuh
Minyak kelapa dara akan diserap terus sebagai komponen tenaga dalam badan (badan anda akan terasa lebih segar dan bertenaga).

4. Di dalam usus kecil dan besar ia memusnah organisme perosak seperti virus, bakteria, kulat dan protozoa (cacing). Oleh itu penghadaman mencapai tahap maksimum.

5. Mengurangkan keadaan mudah lapar
bila penghadaman mencapai tahap maksima tubuh mendapat lebih khasiat dan tenaga. Oleh itu berat badan terkawal (tidak perlu makan banyak dan kerap).

6. Mengurangkan kandungan lemak badan
berat badan turun mengikut kesesuaian tubuh badan seseorang.

7. Mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi
mengelakkan terbentuknya plak pada saluran darah terutama saluran yang berhubungan dengan jantung.

8. Mengelakkan penggantian sel-sel mati dengan yang baru
mengembalikan keanjalan dan kelembutan kulit.

Kepada sesiapa yang ingin mendapatkan produk catalyst terutamanya MINYAK KELAPA DARA yang banyak khasiat dan kegunaannya bolehlah berhubungan dengan saya di SINI.
10 November 2011

Gambar Pra Perkahwinan Zahiril Adzim & Shera Aiyob

Assalammualaikum.. lagi beberapa hari je mereka berdua ni akan disatukan sebagai suami isteri. Sebelum kita tengok gambar nikah dan sanding mereka berdua ni, meh kita tengok gambar pra perkahwinan mereka.
















08 November 2011

Tanda-Tanda Kecil Kiamat Telah Lengkap


Assalammualaikum...
Gambar di atas tu jika dilihat satu persatu, tanda-tanda tu memang dah selalu kita dengar terutamanya baris pertama dan kedua tu. Marilah kita sama-sama mempertingkatkan amalan kita. Amin.

Daging Landak di Malam Raya


Assalammualaikum.. lama betul aku meninggalkan blog ni. Dah suam-suam kuku jadinya di sini. Korang pernah makan daging landak tak? First time aku makan masa malam rayaAidiladha baru ni. Begini ceritanya.. aku sampai rumah ibu mertua lepas maghrib. Sampai je sana ibu mertuaku dan kakak iparku sedang syok makan. Aku yang kebetulan belum makan malam lagi, join sekaki. Aku amiklah hidangan rendang dalam pinggan yang tersedia atas meja. Rasanya lain macam je

Aku: Kak.. daging apa ni? *sambil belek2 tulang*
Akak iparku: Daging ayam kampung
Aku: Oooo...


Pastu datang pula abang ipar join makan sekali. Masa tu nasi dan rendang kat pinggan aku dah habis licin.

Abang ipar: Sedap tak daging landak tu?
Aku: Aaaaa ....


Akak ipar aku punya sakan gelak dia... tapi memang betul la, adik aku pernah bagitau daging landak sedap.
04 November 2011

Senarai Pemenang Anugerah Skrin 2011

Assalammualaikum.. di bawah ni adalah senarai pemenang-pemenang di Anugerah Skrin 2011 yang diacarakan oleh Ally Iskandar dan juga Rozita Che Wan

Lakon Layar Terbaik Filem
Aku Tak Bodoh (Erhan Baharudin / Sujin Lee)

Lakon TV Terbaik
Sabri Yunus (Sanggul Beracun)

Videografi Terbaik
Balang Rimbun Sdn Bhd (Sanggul Beracun)

Laporan Khas / Berita Terbaik
Buletin Utama : Pengemis Terhormat

Rancangan Dokumentari / Majalah Terbaik
Suatu Ketika : Ep 12 (Yuen Yuet Leng)

Rancangan Hiburan Terbaik
Maharaja Lawak Akhir

Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Filem
Nadiya Nisaa (Cun)

Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Filem
Sidek Hussin (Karak)

Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Drama
Elfira Loy (Kum Kum)

Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Drama
Allahyarham Faizal Yusof (Jangan Hantar Aku Ke Neraka)

Drama Komedi Terbaik
Geng Surau (Pena Creative Sdn Bhd)

Rancangan Realiti Terbaik
Showdown 2011 : Top 12 Show

Rancangan Muzikal Terbaik
Shout Award 2010

Rancangan Bual Bicara Terbaik
Selami Jiwa : Dato' Fadzillah Kamsah

Pelakon Wanita Terbaik Filem
Eja : (Janin)

Pelakon Lelaki Terbaik Filem
Remy Ishak : (Cun)

Anugerah Artis Harapan Pantene
Fazli Danial Ali (Yang Terpuji)

Pelakon Wanita Terbaik Drama
Datin Paduka Umie Aida (Airmata Nur Salina)

Pelakon Lelaki Terbaik Drama
Eman Manan (Janji Syurga)

Pengarah Terbaik Filem
Osman Ali (Cun)

Pengarah Terbaik Drama
Sabri Yunus (Sanggul Beracun)

Anugerah Yasmin Ahmad
Shamsul Yusof

Drama Rantaian Terbaik
Juvana (Filmscape Sdn Bhd)

Filem Terbaik
Magika (Kru Studios)

Drama Terbaik
Sanggul Beracun (Balang Rimbun Sdn Bhd)