Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
05 Jun 2009

Balik kampung...balik kampung....

Bila balik kampung je, mesti teringat kenangan waktu kecik-kecik dulu. Bestnya waktu itu. Hanya kegembiraan je yang difikirkan tapi paling aku suka bila tiba musim buah. Kat kampung aku tu ada sebatang pokok manggis yang memang lebat buahnya. Kitorang adik beradik apalagi...dengan bawa baldi dan abah aku jadi tukang petik buah manggis dari atas pokok manakala kitorang jadi tukang sambut buah manggis tu dari bawah. Kekadang bila buah tu terjatuh dalam sungai, adik lelaki aku amik kesempatan terjun ke dalam sungai. Seronoknya tika itu. Ada masanya lagi, kitorang akan pancing ikan kat sungai tu dan yang selalu kitorang dapat ikan putih. Lepas tu pula, tugas arwah nenek aku la yang kena goreng ikan tu.

Sekarang ni semuanya tinggal kenangan. Rumah kampung tu pun dah takde lagi. Sudah dirobohkan baru-baru ni. Maklum la rumah kayu, takde sape yang nak jaga. Anai-anai sakan la kenduri beramai-ramai.

So...petang ni aku nak balik kampung. Jumpa abah yang hampir 6 bulan aku tak jumpa.
Yeyy..yeyy..balik kampung........

0 patah-patah kata: