Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

28 Oktober 2009

Kek pulak

Aku ni dah lama bercadang nak buat kek tapi malas nak buat. Malam tadi baru kerajinan aku datang, itu pun setelah tengok kek kukus hawflakes dari blog kak watie telah menaikkan semangat aku. Dengan rasminya malam tadi aku pun buat kek 3 kaler.

Nak citer sikit ni. Kek tu sepatutnya dibakar selama satu jam pada suhu 180 darjah celcius. Tak silap aku dah hampir satu jam jugak aku menunggu tapi bunyi menandakan masa dah habis pada oven tu tak berbunyi. Aku pegi la tengok rupa-rupanya kepanasan oven tu terhenti lagi 20 minit masa nak habis. Laaa...rosak ke oven aku tu huhuhu...puas aku godeh lampu power tu taknak nyala. Last-last suhu tu aku naikkan ke 200 darjah celcius baru la lampu power tu menyala dan aku teruskan juga masak kek tu. Alhamdulillah...jadi jugak kek aku dan gambar di bawah menunjukkan aku berjaya membuat kek.


Mula-mula butter dengan gula halus diputar hingga kembang.


Adunan setelah dimasukkan tepung


Adunan dibahagi kepada tiga kaler.


Kek yang telah siap dimasak.

9 patah-patah kata:

azieazah berkata...

Wuaaaa...! Tahniah.. berjaya juga wpun ada dugaan mendatang.. cewahh

Mesti sedap tuh..

*Malu nak ngaku, MokYang sejak kahwin tak penah buat kek wpun sekali.. sbb oven pun tarakkk... maluuuu...!

Watierman berkata...

Uish..terkejut beruk nama akak di sebut2...patut dok tersedak dari tadi..ingat sebab makan kacang yg banyak seredak...rupannya...Jeida dok seru nama akak..hahaha...

wah cantik menarik..mesti sedap rasanya...maybe oven tu function ...lagi...sebab tu kek tu okay...kalau tak mesti dah bantat!

~~**ieta azri**~~ berkata...

jiedaaaaa,,,,,kek tu ada lg x...mai la ckit nk rasa.....

Maiyah berkata...

wah.. nmpak sdp tu, mintak kit

mamaarifakeemaisy berkata...

waa menariknya nmpak kek tu..msti cedap kan..kite pun teringin sgt nk buat tp..hehe..asek2 takde masa jek+malas weeh..hikhik + takut tak menjadi..

KUNTONG berkata...

Wah...rajin sungguh.Bagus ler tu, buat minum2 ptg dgn famili di petang hari.Saya dulu diam di Kulai jugak.

Jieda berkata...

kak azieazah..tima kasih..tima kasih.ye ke kak zie,kita paling suka buat kek berbanding biskut cuma malas je

kak watie..oooo...itu macam ka?rasanya bercampur aduk.ada rasa stoberi,nenas ngan coklat.

Jieda berkata...

ieta..dah habis la ieta.nanti lain kali kalo kita buat,kita hantar kat awak ye

kak maiyah..dah habis jugak la kak.lain kali ye hehehe

Nursuzry berkata...

resipi dia mana jieda...