Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

23 Februari 2010

Drama Dunia Batinku

Malam sabtu lepas aku tengok drama Dunia Batinku kat tv3 yang dilakonkan oleh Sheila Rusly, Fizz Fairuz, Shafiee Naswip dan Normah Damanhuri. Drama ni memaparkan kesungguhan, ketabahan dan pengorbanan seorang ibu menjaga 3 orang anak dan ibu mertuanya selepas kematian suami. Kesabarannya juga diuji dengan kedegilan anak sulungnya. Drama ni memang best sangat. Tak payah la aku taip panjang-panjang sinopsisnya.

Apapun aku kagum sangat dengan lakonan Sheila Rusly yang nyata berkesan sekali membawa wataknya sebagai Khadija dan begitu juga dengan lakonan Shafiee Naswip sebagai Zainal iaitu anak sulung kepada Khadija. Drama ni juga berjaya membuatkan airmata aku mengalir.

Oleh itu, ingatlah pengorbanan dan kasih sayang seorang ibu yang dicurahkan kepada kita. Jangan sekali-kali kita kecewakan perasaan seorang ibu.

*ohhh..betapa rindunya aku dengan arwah mak*

8 patah-patah kata:

Unknown berkata...

cite ni memamng best

Unknown berkata...

yus pun meleleh keluar air mata... memang pengorbanan seorang ibu tiada tolak bandingannya..

azieazah berkata...

Ya, memang benar.. anak-anak Mokyang semua terkedu bila tengok citer tu..

sungguh bermesej drama tu...

tricksrex berkata...

ramai yg menangus berjurai2 wooo...huhuhu

Days berkata...

cite nih truly d best la..ye kite akan hilang satu nikmat ALLAH iaitu doa ibu
bile kite kehilangan ibu kite..

gaban berkata...

memang best la cerita nie
sampai kena cover dgn bantal tak bagi nampak menangis

Jieda berkata...

Bean Moreno ~ yup..memang best

yus ~ suka sangat tengok citer yang boleh meruntun jiwa

kak azieazah ~ irfan tu pun sama.kesat-kesat mata.bila ditanya taknak ngaku hehehe

SYANI berkata...

sheila rusly punya garang dalam citer ni serupa dengan mak aku.. Rindunya kat mak!!!