Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

21 November 2011

VCO | Minyak Kelapa Dara Catalyst


Assalammualaikum..

''APAKAH ITU MINYAK KELAPA DARA''

Minyak kelapa dara adalah adalah minyak kelapa yang diproses tanpa penggunaan haba atau kimia di mana struktur asal dalamannya dapat dikekalkan seasli-aslinya. Berbanding dengan minyak kelapa biasa di mana haba dan kimia digunakan sewaktu memproses yang mengakibatkan struktur asal dalamannya berubah membawa kepada kemudaratan apabila manusia memakannya.

Kajian ke atas minyak kelapa dara telah dilakukan oleh pakar-pakar negara barat sejak awal tahun 1930an lagi. Kebanyakan kajian dilakukan ke atas penduduk di Kepulauan Pasifik di mana kelapa menjadi sebahagian besar pemakanan harian. Pakar-pakar tersebut merumuskan bahawa suatu kandungan yang terdapat dalam kelapa yang dipanggil lemak tepu dapat memberi pelbagai kesan positif ke atas kesihatan manusia. Sebab itulah penduduk Kepulauan Pasifik begitu sihat dan mempunyai kadar berat badan dan ketinggian yang begitu baik. Mereka juga didapati tidak mengalami penyakit kronik seperti jantung atau kanser.

Kesan Segera Pengambilan Minyak Kelapa Dara Pada Tubuh

1. Melegakan pernafasan
mencairkan kahak dan membersihkan laluan pernafasan dan kerongkong.

2. Melawaskan pembuangan air besar dan kencing
menyelesaikan masalah sembelit dan kencing tidak lawas serta membuang toksin melalui najis

3. Meningkatkan metabolisme pada seluruh sel tubuh
Minyak kelapa dara akan diserap terus sebagai komponen tenaga dalam badan (badan anda akan terasa lebih segar dan bertenaga).

4. Di dalam usus kecil dan besar ia memusnah organisme perosak seperti virus, bakteria, kulat dan protozoa (cacing). Oleh itu penghadaman mencapai tahap maksimum.

5. Mengurangkan keadaan mudah lapar
bila penghadaman mencapai tahap maksima tubuh mendapat lebih khasiat dan tenaga. Oleh itu berat badan terkawal (tidak perlu makan banyak dan kerap).

6. Mengurangkan kandungan lemak badan
berat badan turun mengikut kesesuaian tubuh badan seseorang.

7. Mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi
mengelakkan terbentuknya plak pada saluran darah terutama saluran yang berhubungan dengan jantung.

8. Mengelakkan penggantian sel-sel mati dengan yang baru
mengembalikan keanjalan dan kelembutan kulit.

Kepada sesiapa yang ingin mendapatkan produk catalyst terutamanya MINYAK KELAPA DARA yang banyak khasiat dan kegunaannya bolehlah berhubungan dengan saya di SINI.

0 patah-patah kata: