Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
25 Februari 2011

Kemilau Cinta Karmila


Assalammualaikum.. habis juga akhirnya sinetron Cahaya di Astro Prima. Aku tak berapa nak follow sinetron Cahaya sepertimana aku follow sinetron yang lain. Bukannya apa dahlah lebih kurang 200++ episod, lama sangat nak tunggu habis. Kalau setakat kurang dari 100 episode tu aku masih boleh layan lagi. Bila sinetron Cahaya berakhir maka timbalah sinetron baru mengambil tempat. Kali ni sinetron yang dapat ditonton ialah Kemilau Cinta Karmila. Jom kita tengok pelakon dan sinopsis sinetron ni

* Jonas Rivanno sebagai Taufan & Fadil
* Asmirandah sebagai Kamila
* Mischa Chandrawinata sebagai Edo Prayoga
* Marini Zumarnis sebagai Farah – ibunya Kamila
* Tika Putri sebagai Livia
* Debby Cynthia Dewi sebagai Martha – ibunya Edo
* Nunu Datau sebagai Ambar – ibunya Fadil
* Rico Tampati sebagai Tama – ayahnya Fadil
* Putri Anne sebagai Mariana – adik Fadil

Sinopsis

Kamila (Asmirandah) adalah seorang gadis cantik, sederhana dan baik hati. Kamila hanya tinggal berdua dengan ibunya (Marini Zumarnis). Untuk membantu ibunya memenuhi keperluan hidup mereka, Kamila bekerja di sebuah cafe sebagai pelayan restoran. Farah sangat menyayangi Kamila dan berusaha menjadi ayah sekaligus ibu bagi Karmila. Farah sangat ketat untuk satu hal, yakni ia tidak mengizinkan Kamila berpacaran, kecuali bila Kamila lulus kuliah dengan gelar cumlaude.

Di tempat kerjanya Kamila bertemu dengan Edo Prayoga (Mischa Chandrawinata), seorang lelaki yang kacak dan kaya raya. Mereka berdua berkasih tanpa pengetahuan Farah hingga akhirnya Kamila hamil. Edo bimbang, ia belum sanggup untuk bertanggungjawab. Ibu Edo, Martha (Debby C Dewi) menjanjikan Karmila sejumlah wang untuk menggugurkan kandungan. Kamila benar-benar kecewa melihat perlakuan kedua-duanya.

Suatu hari, Kamila menemani sahaatnya, Livia (Tika Putri) pergi bersama-sama Fadil (Jonas Rivanno) kekasih Livia. Fadil kemudiannya melamar Livia. Dengan perasaan gembira, Livia menyarungkan cincin yang baru diterimanya ke jari Kamila, dengan harapan agar Kamila juga akan dilamar Edo. Kamila sangat sedih mendengarnya. Belum sempat cincin itu dikembalikan, mereka bertiga mengalami kemalangan.

Dalam keadaan kritikal, Fadil menyampaikan kepada keluarganya umtuk merestui hubungannya dengan kekasih hatinya. Belum selesai Fadil berbicara, ibu Fadil Ambar (Nunu Datau) terpegun melihat Kamila, wanita yang ia pernah lihat bersama Fadil dan juga memakai cincin yang sama dengan Fadil. Semua pun berpendapat bahawa Kamila adalah kekasih Fadil termasuk Farah.

Keluarga Fadil tidak menyetujui hubungan Fadil dan Kamila. Fadil yang kemudian mengetahui bahawa Livia telah tiada, kemudian mengakui bahawa bayi dalam kandungan Kamila adalah anaknya. Hal itu semata-mata Fadil lakukan untuk menyelamatkan hatinya yang terluka kerana kehilangan kekasihnya Livia dan juga untuk menyelamatkan Kamila dan bayinya yang telah ditolak oleh Edo. Ternyata Edo tidak boleh saja melupakan Kamila, ia sangat cemburu melihat kemesraan Fadil dan Kamila. Edo cuba untuk mendekati Kamila semula.

Bagaimanakah kisah selanjutnya? Adakah semua kekacauan dan salah faham yang berlaku boleh diungkaikan. Semua jawapannya ada di dalam sinetron Kemilau Cinta Karmila.

Sinetron ni ditayangkan di Astro Prima setiap Isnin hingga Khamis pada jam 11 malam. Selamat menonton.




2 patah-patah kata:

ardinihumaira berkata...

cam best gak cite ni kak :D

♥yaya budak suka embun♥ berkata...

TENGAH TENGOK. HEHE