Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
26 Februari 2011

Mujhse Dosti Karoge


Assalammualaikum.. dalam banyak-banyak filem Hindustan, filem Mujhse Dosti Karoge ni adalah kegemaran aku sampaikan aku sanggup beli CD original filem ni. Memang layan la he3. Rasanya dah lama juga aku tak tengok filem ni maklumlah CD tu dah tak boleh digunakan lagi. Sedih betul tapi TV3 memang bestlah kerana menayangkan semula filem ni. Aku terpaksa cancel semua planning nak keluar berjalan. Hisshh.. hebat betul penangan filem ni ye. Oh ye.. satu lagi, lagu yang terdapat dalam filem ni pun best juga

Sinopsis

Raj Khanna (Hrithik Roshan), Sahani Pooja (Rani Mukerji) dan Tina Kapoor (Kareena Kapoor) mereka adalah teman masa kanak-kanak. Sementara Raj selalu tertarik pada Tina yang lincah, ia tidak menyadari perasaan Pooja pada dirinya.

Ayah Raj (Kiran Kumar) memutuskan untuk pindah ke Inggris bersama keluarganya untuk mengambil pekerjaan baru, sehingga Raj berpisah dari teman-temannya. Sebelum Raj pergi meninggalkan temannya, Raj membuat janji kepada Tina untuk menulis surat lewat e-mail padanya. Tapi Tina sangat sibuk dengan urusannya sendiri sehingga malas untuk mengirim e-mail pada Raj. Sebagai sahabat yang baik Pooja membantu Tina untuk menulis e-mail kepada Raj atas nama Tina demi menepati janji. Tanpa di sadari Raj dan Pooja memiliki banyak hal kesamaan, dan e-mail membawa mereka menjadi sangat dekat antara satu sama lainnya. Pada setengah dekade kemudian, Raj kembali ke India dalam rangka liburan pendek. Sekarang Raj jatuh cinta dengan pujaan hatinya yang telah mengirimi e-mail padanya, dan percaya dia bisa mengenali pada pandangan pertamanya.

Akhirnya mereka bertiga bertemu. Raj sangat menyesalkan Pooja karena tidak pernah mengirimi e-mail padanya dan tidak selincah Tina. Namun, selama liburan dua minggu tersebut, Raj sangat kebingungan mengetahui kenyataan sesungguhnya bahwa Tina benar-benar berbeda dengan Tina yang ia tahu lewat e-mail. Dan ia beralih mulai menyukai Pooja, yang tanpa di sadari Pooja lah satu-satunya yang benar-benar mencintai Raj.

Raj kembali ke London, di mana Pooja sedang ada interview di London, dan di sana akhirnya Raj menemukan bahwa Pooja lah yang selama ini menulis e-mail padanya. Mereka mengakui cinta mereka berdua dan memutuskan untuk menikah. Namun nasib memainkan trik yang tak terduga pada mereka berdua. Ketika kembali ke India, Ayah Tina (Sachin Khedekar) telah meninggal, meninggalkan Tina sendirian di dunia. Sekarang Tina jatuh cinta dengan Raj juga.

Sekarang Pooja menolak untuk menikah dengan Raj, karena dia tidak ingin Tina patah hati. Raj adalah satu-satunya yang Tina punyai di dunia ini. Orang tua Raj setuju untuk menikahkan mereka berdua, tetapi Raj ingin mengatakan pada kedua orang tuanya kalau dirinya benar-benar mencintai Pooja. Namun, Pooja masih menolak untuk menikahi Raj dan Raj besumpah pada Pooja bahwa ia hanya akan menikah dengan Tina jika Pooja menikah dengan orang lain pada hari yang sama.

Teman Raj masuk di kehidupan mereka bertiga, Rohan Verma (Uday Chopra). Rohan sangat tertarik dengan Pooja dan keluarganya yang sangat cocok dalam berbagai hal. Pooja tidak bisa menolaknya dan setuju untuk menikahi Rohan pada hari yang sama di mana Raj dan Tina melangsungakan pernikahan pada hari itu juga. Dengan begitu, Pooja berharap supaya kedaan Raj baik-baik saja dan bisa membahagiakan Tina. Rohan menyadari kalau ada sesuatu yang tidak beres dan Pooja benar-benar tidak mencintainya, tetapi sandiwara itu terus dilakukan sampai semua orang mengetahuinya. Pada hari pernikahan, Tina mengetahui kalau Raj benar-benar mencintai Pooja, jadi dia memberikan Raj kepada Pooja dan akhirnya mereka menikah saat itu juga.

Bagi sesiapa yang minatkan filem hindustan ni jangan lepaskan peluang menonton filem ni. Confirm best...


10 patah-patah kata:

Fadzillah Kamarudin berkata...

suka lagu yang campur2 tu...
memang best...
=)

AiDa AzRyN berkata...

cte tu mmg best giler. aida dah khatam byk kali dah. haha..

ariana's berkata...

amboi..peminat Bolliwood rupanya ye..:)

SYaMiLa berkata...

best ke...untie mila pun nk tgk gak le...he3

MeyLah Techik berkata...

hari nie kat TV3.. k0l 2... tgok..jgn xtgok..hehhe

hanna strawberry berkata...

hYE Jieda,

Hanna pun suka cerita ni...i pun ada ori CD ni...masa baru kuar citer ni dulu i tgk byk kali CD tu ...

Esp the songs mmg best...

Today TV3 jam 2 ptg (26/2/11) ada d tayangkan citer ni...mmg best.... :)

SYANI berkata...

Suka jugak citer ni.. Layan kat TV3 petang tadi.

ManjaIxora berkata...

best kan citer nih.. thanks tv3..

opss sblm terlupa.. thanks kak jieda ttg keychain tuh.. dah dapat dah.. comey bangat.. hahaha

CuppyCakeMommy berkata...

dah lama tak tgk citer ni..

btw..ada educational toys for your kids at my blog ye..do cekidout

Tanpa Nama berkata...

aku pon suke cite ni..sampai basah2 bantal gak le hehe..time nyanyi lagu campo2 tu mmg bes giler aaaa..bersambung2 lak tu depa nynayi

ashra