Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
10 Ogos 2010

Selamat Tinggal Benci Bilang Cinta, Selamat Datang Cinta Kirana


Salam.. tepat 7.30 malam tadi berakhirlah sinetron Benci Bilang Cinta. Ohhh... tak bestnya rasa. Suka sangat tengok lakonan Baim Wong dan Marshanda. Memang serasi betul lakonan diaorang berdua tu. So, start petang esok bermulalah pula sinetron baru Cinta Kirana yang dilakonkan oleh Nia Ramadhani sebagai Kirana dan Randy Pangalila sebagai Galang. Setelah digoogle sinetron ni ada 93 episod bermakna lebih kurang 6 bulan juga nak menghabiskan menonton sinetron ni.

Ini antara sinopsis yang aku dapat hasil carian di google


Kirana adalah gadis berusia 18 tahun yang tinggal dengan neneknya, Sita. Suatu hari Saat sedang mengantarkan Koran pada pelanggannya, Kirana tertabrak mobil yang dikemudikan Galang. Karena Galang malah menertawakannya, Kirana kehilangan emosi dan menampar Galang.

Saat tau kejadian yang menimpa neneknya, Kirana marah besar. Kirana mendatangi rumah Rama dan melabraknya. Rama lalu ikut dengan Kirana ke RS untuk mengurus segala hal. Betapa terkejutnya Rama saat melihat Sita. Ternyata Rama dan Sita dulunya adalah sepasang kekasih yang terpisah karena keadaan.

Rama yang menyukai Kirana berniat menjodohkan Kirana dengan Galang. Rama berjanji pada Sita untuk menyatukan kedua cucu mereka itu.

Sementara itu Riana diminta oleh Sandra, ibunya, untuk secepatnya meresmikan hubungannya dengan Galang. Riana dan Ibunya mempunyai niat jelek untuk memanfaatkan harta Galang, supaya mereka dapat hidup senang.

Walaupun tahu Galang sudah mempunyai pilihan Hati, Rama tetap memintanya bertemu dengan Kirana. Galang akhirnya bersedia. Kirana yang juga dipaksa oleh neneknya, akhirnya mau menemui Galang. Tapi pertemuan mereka selalu berujung dengan keributan, sampai akhirnya Rama yang melihat mereka bertengkar memberitahu kalau Galang dan Kirana sudah dipertunangkan. Galang dan Kirana sama sama terkejut.

Kirana yang pusing curhat pada Baim. Baim yang memang mencintai Kirana, mengajak Kirana kabur.

Peristiwa demi peristiwa yang dihadapi Kirana dan Galang membuat mereka dekat, dan tanpa mereka sadari, benih benih cinta mulai muncul dihati mereka.

Saat hubungan Kirana dan Galang mulai membaik, terjadi sebuah kecelakaan. Galang yang harus melakukan pekerjaan ke luar kota, mengalami kecelakaan dan dinyatakan meninggal, Karena semua orang menganggap Galang sudah meninggal, usaha keluarga Kakek mengalami kebangkrutan, Kirana berusaha menenangkan Kakek dan nenek Galang dan berjanji akan menjadi penopang keluarga. Melihat semua usaha Kirana, Kakek dan Nenek terharu.

Kirana lalu mencari pekerjaan, mulai dengan narik bajaj sampai jadi tukang cuci piring di sebuah restoran namun tak satupun yg sukses. Semua gagal karena kecerobohannya.

Kirana yang putus asa lalu menemui salah seorang teman Galang untuk minta kerjaan. Teman Galang itu lalu memperkenalkannya pada seorang Pria bernama EVANDRA. Evandra pemilik penerbitan kecil yg tak menerima karyawan perempuan akibat membenci perempuan. Semakin mengenal Kirana Kebencian Evandra terhadap wanita juga perlahan-lahan menghilang setelah ia merasa menyukai Kirana. Sayangnya semua tahu bahwa Kirana sangat setia dan masih menunggu Galang.

Suatu hari saat sedang bekerja, Kirana bertemu dengan seseorang yang sangat mirip dengan Galang, tapi dia tidak mengenali Kirana dan mengatakan bahwa namanya adalah MISCHA, dan dia adalah tunangan seorang Wanita bernama RENATA.

MISCHA sebetulnya adalah GALANG namun karena Tidak tega meninggalkan Renata yang sudah menolongnya, dia rela mengambil jati diri Mischa yang sebenarnya adalah Adik kembarnya. Galang terus berakting sebagai Mischa untuk Renata. Namun tanpa sepengetahuan Renata, Galang suka diam-diam mendatangi rumahnya hanya untuk memandang wajah Nenek, Kakek atau Kirana. Galang bahagia karena Kirana menjaga keluarganya namun juga hancur karena tak bisa mengembalikan cintanya untuk Kirana.

Bagaimanakah selanjutnya kisah ini? Apakah yang akan terjadi dengan KIRANA, GALANG juga EVANDRA?


p/s: bahasanya agak kurang faham. Mana yang ada bibik tu, korang suruhlah dia transletekan balik hehehe...

Kalau korang nak tau apa kisah yang berlaku kenalah tonton sinetron ni setiap hari Selasa hingga Jumaat bermula pada pukul 6.30ptg ataupun ulangannya pada jam 11.00 malam di Astro Ria. Sebenarnya bila kita follow sinetron-sinetron ni jalan cerita yang dipaparkan agak menarik juga. Selain drama Benci Bilang Cinta, aku layan juga sinetron Cahaya lakonan Dude Harlino dan Naysilla Mirdad di Astro Prima.

Selamat Menonton.

7 patah-patah kata:

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

astro awe tak da plak...hehehe..nak tgk tv pun tak sempat..selamat menyambut Ramadhan

Saya Adalah 'Cik Putput' berkata...

benci bilang cinta sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt best!!!
nak tgk lg cerita tu..
dah la baim wong + marshanda sama2 sweet..
mostly cerita tu bnyk beri pengajaran..
best sgt!!
:)

mamalieyna berkata...

huhu..selalu tk dpt ikuti sepenuhnya citer2 cenggini..ada tertengok gk iklan citer cinta kirana tu..pendam jerlah hasrat..hoho!

bantalbucuk berkata...

mmg tersgt la bestnya!
yg xtersgt bestnya..time weekend ja blik umah dpt tgk ulangan benci bilang cinta..
yg org umah da sbuk2 cte blik kisahnya..da mcm pengarah plak..
pening3!
btwy,ap laz ending dya ek ?
nk taw yg kt london ap cte dya?

cantik berkata...

suke tgk cite ni..iras2 full house korean drama..but i luv full house more n moreee

Nia berkata...

waduh,..konfius banget..hehe..saya suka Nia Ramadhani, kalau dia berlakon jadi baik, sweet sgt.

Jemput join contest saya ya
Shawl & Blog Badge Percuma!

maisyah berkata...

Benci Bilang cinta lebih baik rasanya berbanding Cinta Kirana..dari segi pelakon dan jalan cerita serta permainan perasaan yg d garapkan d dalamnya.. sangat menyetuh jiwa la! Watak Winda dan suaminya itu wow..amazing! romantik, sedih,lucu...Best!