Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
04 Disember 2010

Kenaikan harga

Salam.. start harini dah bermulanya kenaikan harga baru bagi minyak, gas dan gula. Hmm.. agak frust bila dapat tau pasal kenaikan ini. Aku pergi kerja setiap hari menggunakan kereta yang diisi dengan petrol. Masak di rumah menggunakan gas dan buat air setiap hari sekali gunakan gula. Aku rasa terbebanlah dengan kenaikan ni. Aku menulis kerana aku bukannya orang yang bergaji besar. Tu yang agak terasa.

Jika sebelum ni isi minyak setiap minggu RM30 lepas ni nak kena tambah sekurang-kurangnya RM5. RM5 dikali 4 =RM20. Banyak tau RM20 tu. Itu belum dicapur dengan barangan yang lain. Memang semuanya melambung tinggilah. Ingat lagi, jika 2 tahun lepas belanja beli barang basah dan masak sendiri untuk sehari aku boleh peruntukkan RM15 tapi skang ni RM20 pun belum tentu cukup. Kesimpulannya.. terima je la kenaikan ni.

3 patah-patah kata:

azieazah berkata...

Jika rasa tertekan pada sesuatu perkara, jangan difikirkan sangat. Fokus jer pada perkara lain.

Lagipun semua rakyat mengalami perkara yang sama. Redha jer lahhh...

Jieda berkata...

Kak Azieazah ~ tu la kak,kena redha je la hu3

Hezesuze berkata...

nak buat lagumana uols..bak kata aziezah tu redha je lah hehe