Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
10 Disember 2010

Sinetron Bukan Diriku


Salam.. Sinetron Cinta Kirana yang dilakonkan oleh Nia Ramadhani dan Randy Pangalila akan tamat pada 20 Disember ini. Ini pun setelah aku lihat kat Astro View yang aku terima setiap bulan. Cinta Kirana ni akan digantikan dengan sinetron baru 'Bukan Diriku'. Kepada peminat Baim Wong mesti suka sinetron baru ni. Antara pelakon utama dalam sinetron baru ni ialah Baim Wong (Ryo), Ririn Dwi Aryanti (Ayla) dan Bertrand Antolin (Ariel).

Sinopsis Sinetron Bukan Diriku setelah aku gunakan google translate.

Ryo dn Ayla, adalah sepasang kekasih yang bekerja di sebuah syarikat advertising. Ryoseorang workaholic, dia sangat susah menunjukkan perasaannya, bahkan pada Ayla sekalipun. Kerana sifatnya inilah, Ayla, tidak pernah tahu, bagaimana perasaan Ryo yang sebenarnya. Ayla selalu mengira, Ryo tidakbegitu mencintai dia. Semenjak mereka menjadi pasangan, Ryo belum pernah mengucapkan kata-kata cinta pada Ayla. Ryo bahkan kerap kali, melupakan janjinya dengan Ayla.

Kesal dengan sikap Ryo, Ayla memutuskan Ryo. Namun Ryo sangat mencintai Ayla. Ia berusaha berbaikan dengan Ayla.

Di hari ulang tahun Ayla, Ryo menyiapkan kado untuk Ayla. Aylasebenarnya tak mau datang, namun Marina, teman satu kantor Ayla, memberitahu bahawa Ryo menyiapkan hadiah istimewa untuknya. Ryomenyiapkan cincin yang ia beli bersama Marina. Ayla kaget dan langsungpergi ke tempat Ryo menunggunya.

Saat Ayla akan menyeberang, sebuah kereta muncul dan hampir menabrakAyla. Ryo berlari mendorong Ayla. Ayla selamat, tapi Ryo kehilangannyawanya.

Tapi cerita tidak berakhir begitu saja. Ryo masih sangat mencintaiAyla dan tidak mahu meninggalkannya. Ryo akhirnya masuk ke dalam badan Ariel, orang yang sudah melanggarnya. Ariel orang yang sangat ambisius, dan rela melakukan apa saja untuk kepentingannya. Ariel ternyata anak pemilik syarikat tempat Ryo bekerja.

Ryo yang sudah berada dalan tubuh badan Ariel berusaha mendekati Ayla, tapi Ayla terus menolak kehadirannya kerana Ayla sangat membenci Ariel.

Masalahpun semakin banyak menghadang Ryo. Kehidupan Ariel yang dikenali "jahat" membuat kesulitan demi kesulitan mendatangi Ryo. Kematian seorang lelaki bernama Anton, yang usahanya dihancurkan oleh Ariel dan hubungan gelapnya dengan Marina adalah beberapa masalah kecil yang melakukan Ryo bingung.

Ryo juga harus menghadapi kenyataan, kalau Ariel sudah meninggalkan seorang tunangan, Livi, anak pemilik syarikat pusat yang membawahiperusahaan milik orang tua Ariel. Saat mereka sedang memilih bajupengantin, Ryo memutuskan pertunangannya dengan Livi. Livi malu, iamengakhiri hidupnya. Hal ini, membuat ayah Livi, dendam pada Ryo, danberusaha untuk menghancurkan hidup Ryo.

Ryo tidak boleh mengatakan pada Ayla, kalau dia adalah Ryo, kerana, apabila itu berlaku, Ryo akan kembali meninggalkan dunia ini, dansampai bila-bila masa, dia tidak akan dapat menyatakan rasa cintanya padaAyla. Menjadi Ariel, adalah pilihan terbaik, kerana Ryo boleh terus berada disisi Ayla, namun disisi lain, Ryo juga tidak boleh menerima kenyataan, kalau Ayla akan melupakan Ryo yang sebenarnya.

Bagaimana kelanjutan cerita ini? Apakah Ryo yang sudah menjadi Ariel, boleh merebut hati Ayla? Bagaimana dengan semua masalah Ariel yang harus diselesaikan oleh Ryo. Apakah, Ryo akan memberitahu Ayla, siapa sebenarnya dia?

Jangan lupa saksikan SINETRON BUKAN DIRIKU setiap Isnin hingga Jumaat di Astro Ria pukul 6.30 petang bermula pada 21 Disember 2010.


Opening Sinetron Bukan Diriku

9 patah-patah kata:

nurul azfiza berkata...

mesti tonton ! :)

Jieda berkata...

nurul azfiza ~ tonton..jangan tak tonton

ManjaIxora berkata...

selamat menonton k.jieda.. hohoho

Jieda berkata...

ManjaIxora ~ mehlah tonton sekali

Mata Hati berkata...

peminat sinetron lah ni.. :)
saya jarang sgt tgk sinetron kat tv sekarang.

honeyvsbee berkata...

tak suka sangat sinetron..lambat abis..

Jieda berkata...

Mata Hati ~ tgk sinetron mana yang best je.

Jieda berkata...

honeyvsbee ~ memang lambat nak habis.penat nak tunggu bila sinetrn tu sampai ending.ada tu pulak makin lama makin merepek

super bionicwoman berkata...

best sinetron ni..suka tgok baim wong dgn watak giler2nya tu...