Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
04 Ogos 2009

Menu Hari Ahad

Hari ahad lepas aku gi shopping kat Tesco. Bila tiba kat tempat ikan nampak pulak ikan terubuk. Lama gak tak makan ikan terubuk. Aku pun beli la seekor je. Maklum la yang makan pun cuma aku dan suami je. Sampai rumah tanpa membuang masa, aku ke dapur dan menyiapkan segala bahan-bahan asam pedas terubuk. Jom..tengok hasil masakan aku yang tak seberapa ni....



Inilah ikan terubuk setelah disiang

Terubuk masak asam pedas







5 patah-patah kata:

dina berkata...

menganvam betul asam pedas org melaka ni... kecur2 air liur teman... huhuhuhu... aku kalau dapat bunga kantan tu jieda memang aku kunyah2 jek... sedap siot! tapi ikan terubuk tu banyak tulangkan jieda kan?

Jieda berkata...

jieda @ dina

Boleh dimakan ke bunga kantan tu?Kalau daun kesum aku makan tapi bunga kantan tu hanya jadi hiasan je.Memang ikan tu banyak tulang.Sabo je la time makan tu tapi rasa ikan tu memang sedap.Berlemak gitu.

Sulela berkata...

Ko letak kerisik dalam masakan asam pedas ko tu ye Jieda?

Jieda berkata...

jieda @ lela

aku tak letak kerisik dalam asam pedas tu.Kalo ko buat ko letak kerisik ye lela?

dina berkata...

bunga kantan tu sedap buat ulam tu jieda... kalau aku dlm kuah laksa, aku memang mintak bunga kantan.... buat kunyah2