Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
19 Ogos 2009

Seronoknyaaaa....

Dah tak jadi jemur kain kat belakang rumah, aku jemur la kat depan rumah pulak. Sambil-sambil tu aku belek pokok mangga yang suami aku tanam di depan rumah 5 tahun yang lalu. Minggu lepas aku marah pokok mangga tu sebab belum nak berbuah. Itu adalah petua. Kawan aku yang ajar hehehe... pastu bila belek pagi tadi nampak la bunga. Seronoknya....ini la kali pertama pokok mangga aku berbuah. Tak sabarnya nak tunggu. Excited ni hehehe...


Haa...yang ni lagi satu pokok bersebelahan dengan pokok mangga aku tu. Dah jadi macam dusun buah pulak hehehe... Buah kedondong ni dah agak besar tapi takde sape yang nak ambil.

8 patah-patah kata:

sitisifir10 berkata...

Owh...kene marah dulu ek...tak penah dengar pulok...hihi

Sulela berkata...

Lima tahun baru dia nak bebuah ye Jieda? Aku baru je berangan-angan nak tanam pokok mangga. Kalau lima tahun la masanya dia nak bebuah, kensel la...harharhar

Apsal ko tak kirim kat aku je kedondong tu. Mak mai 2,3 bijik...kekekeke

dina berkata...

oit, kedondong tu sila pos kat aku kalau taknak... simpan je buat apa. mak aku lak, petuanya-pakukan selipar kat batang pokok, bg pokok tu malu... baru dia berbuah... hahahaa...

Jieda berkata...

sitisifir10 ---> agaknye la kot atau mungkin kebetulan memang dah tiba masanya pokok tu nak keluarkan bunga hihihi

sulela ---> mana la tau ko tanam dalam masa 5 minggu dah keluar buah tapi ko kena la tanam masa pokok tu sedang berbunga hahaha

siyes ke ko nak? aku boleh hantarkan

dina ---> hahaha..tak dapat bayangkan kalau selipar tu dipakukan kat btg pokok.Ko pun nak gak ye.Takde hal.

maiyah berkata...

salam.. pakabar.. umah akak baru jer potong pokok mangga sebab nak renovate.. kene beli ler kalo nak makan

azieazah berkata...

Aik.. tanam semua buah-buah masam jer niii...heran...

Agaknya time mengidam, cuma ndak buah ni jer ek... bijak suami ko.. hahahah...

Jieda berkata...

kak azie ---> takde la kak.memang kebetulan kita suka makan buah yang masam-masam sejak dari dolu-dolu lagi hehehehe

Jieda berkata...

kak maiyah --->kalau akak berjiran ngan saya,takyah susah-susah nak beli mangga lagi hehehe