Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
21 Disember 2009

Berlagak bagus

Aku paling menyampah kalau ada orang tu buat muka sombong (dalam bahasa sopan) dan (dalam bahasa kasarnya) berlagak bagus sedangkan kita dah memberikan senyuman yang termanis sambil berbudi bahasa. Rasa macam nak sepak jeee...

Hehehe.. nape ngan aku ni ek?? Sebenarnya adalah satu haritu aku pegi kenduri rumah sedara aku. Tiba masanya nak balik, aku nak ambil segala barang-barang aku kat dalam bilik. Pastu adalah sorang hamba Allah ni punyalah bijak pandai, duduk bersila depan pintu bilik. Dengan senyum simpul sambil berbudi bahasa aku minta tumpang lalu sebab nak masuk bilik la kan. Pastu lagi, aku perasan dah la tak senyum langsung, ngesot pun sikit je dan satu lagi yang buat aku bengang dia boleh menjeling tak puas hati kat aku.

Mentang-mentang dia ada hubungan dengan tuan rumah, dia tunjuk kerek la pulak. Blah la... malas aku nak layan

13 patah-patah kata:

maiyah berkata...

mmg xlyn org camni, sy slalu kene.. org x bls snyum

azieazah berkata...

“Terimakasih kerana memberikan saya laluan”.. tengok apa dia nak jawab..hehehe...

Jieda berkata...

kak maiyah..bukannya minta balasan,apa salahnya senyum sikit

Jieda berkata...

kak azieazah..lain kali kita guna ayat tu ye

Syuhada Kamal berkata...

hemmm..sy pun penah kene camni..kirenye ramai gakla spesis camni ek..ade je kat mane2..huhu

Jieda berkata...

syuhada..oo..ye ke

Sifu Mirza berkata...

sabarlah jieda...

ramai manusia camtu...

:-)

leyza berkata...

kali pertama xpe,kali kedua buat tak reti jer ngn org camni...sesekali kita kena angkat sikit mertabat kita bila jumpa org camni...

Jieda berkata...

sifu mirza.. huhuhu..memang saya sabar je ngan orang camtu

Jieda berkata...

kak leyza..dibuatnya tiba-tiba orang yang berlagak bagus tu jatuh tergolek depan saya,memang saya tolong gelakkan je hehehe

mamalieyna berkata...

sabar jelah ngn org2 camni..apa la salahnya berbudi bahasa, bukan kena bayar pun..herm mmg tak fhm ngn org2 camni!

Jieda berkata...

mamalieyna..tu la kan.apalah yang dorang nak banggakan sangat ngan diri dorang tu.

anyss berkata...

Orang berlagak cam gini biasanya tak lah berapa nak ada apa-apa pun, lagak dia tu tompang orang lain punya tu...