Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
11 Jun 2010

Sejuta Cinta Marshanda



Salam semua..seperti dalam entri yang lepas ada aku type nak tunjukkan satu sinetron baru gandingan bersama antara Baim Wong dan Marshanda. Ini adalah lakonan pertama mereka selepas berakhirnya percintaan antara mereka berdua. Antara pelakon lain dalam sinetron ini adalah Ashraf Sinclair *pelakon malaysia yang berkahwin dengan Bunga artis Indonesia* dan juga kekasih Marshanda sendiri iaitu Ben Kasyafani. Sinetron ni sedang ditayangkan di Indonesia. Kalau nak tengok sinetron ni ditayangkan kat Malaysia mungkin 2 atau 3 tahun lagi kot.

Sejak aku minat tengok citer Benci Bilang Cinta, aku selalu menggunakan khidmat google untuk mendapatkan informasi pasal Baim dan Marshanda. Dari situlah aku dapat tau pasal sinetron terbaru mereka ni dan aku nak berkongsi kepada sesiapa yang meminati lakonan mereka berdua.

Sinopsis sinetron SEJUTA CINTA MARSHANDA

MARSHANDA (Marshanda), gadis cantik yang selalu semangat, optimis, pekerja keras dan polos itu sedang dilanda perasaan bahagia. DELVIN (Baim Wong), pria yang selama 6 tahun terakhir menjadi pacarnya akhirnya ingin mengenalkannya dengan mamanya, FARAH Vicky Burki), yang selama ini tidak pernah merestui hubungan mereka.

Mereka dipertemukan saat acara wisuda Delvin, dimana Delvin menjadi lulusan terbaik, dan segera akan mewarisi hotel yang selama ini dikelola Farah. Tetapi pertemuan itu tidak seindah bayangan Marshanda, karena Farah tidak ingin anaknya menikahi wanita 'miskin'. Farah pun mengancam Marshanda.

Memang Farah selalu mencari jodoh yang tepat buat Delvin, karena ia mengharapkan Delvin bisa memimpin hotel miliknya yang berkongsi dengan keluarganya BEN (Ben Kasyafani). Tetapi sekali lagi Delvin berhasil memujuk Farah untuk lebih mengenal Marshanda dan keluarganya. Farah pun kemudian meminta Delvin untuk mengundang Marshanda dan mamanya, Asri (Lulu Kurnia), ke rumah.

Namun saat bertemu dengan calon besannya, Bu Asri sangat shock! Karena Bu Farah tak lain adalah sahabatnya dahulu, yang entah kenapa pergi menjauhinya. Farah pun semakin membenci Marshanda setelah tahu kalau Asri adalah ibunya. Farah masih menyimpan dendam masa lalu yang menyebabkan persahabat mereka retak. Farah meminta Asri untuk menjauhi Marshanda dari Delvin atau ia mengancam akan mengungkapkan fakta di masa lalu yang belum diketahui Marshanda. Asri mengalami dilema yang sangat berat, dan ia pun meminta Marshanda untuk menjauhi Delvin secepatnya.

Marshanda bingung, dan ia pun dengan berat hati menuruti keinginan mamanya, walaupun ia sangat mencintai Delvin. Delvin tidak bisa berbuat apa-apa, karena di sisi lain Farah tiba-tiba sakit karena terlalu banyak menelan obat penenang.

Ketulusan cinta Marshanda dan Delvin diuji akan banyaknya kejadian-kejadian yang seolah-olah memang harus memisahkan mereka. Delvin mulai teralihkan perhatiannya oleh gadis lain, MERRY (Alice Sofie Norin), sahabat Marshanda dan Delvin, yang diam-diam selalu berusaha merebut Delvin dari Marshanda. Sedangkan kecantikan, kebaikan dan ketegaran Marshanda juga mengundang perhatian Ben,. Lalu datang ABEL (Ashraf Sinclair), yang walaupun awalnya tidak memperdulikan Marshanda karena selalu bertemu di kesempatan yang salah, namun lambat laun ia mulai memperhatikan Marshanda.

Bagaimanakah selanjutnya kisah hidup Marshanda?..

Rahasia besar apakah yang melibatkan Asri dan Farah, sehingga berdampak kuat akan kelangsungan cinta Marshanda dengan Delvin?..


*kredit to HELLOSKYBLU

Jom layang opening sinetron ni.Aku suka sangat ngan lagu ni.


5 patah-patah kata:

White Girl berkata...

I minat MARSHANDA !!!!!!!!!!

ARIFFDA berkata...

rajinnye layan cete bersiri ek...

azieazah berkata...

Citer Indon? Sekali sekala, layan best gak kan?

Ashraf Sinclair tu dah macam pure Indon dah. Dialek dia menjadi betul. Belajar dgn bini dia ler tuh.

Kie-yu berkata...

hoh~
ade tgk gak citer ni skali
mmg btul2 tgh scene ashraf
gile kelako dgr beliau ckp indon
tp bleh thn fluent
tp ckp melayu xfluent sgt
peliks. hehe..

SyidaMislan berkata...

ada tertengok cite ni hari tu. still tak leh terima ashraf ckp indon...tak bole blah la...