Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

27 Oktober 2009

Cermin mata

Berminggu-minggu lepas ada salesman cermin mata datang kat tempat kerja. Dorang promote cermin mata dan harga yang ditawarkan dalam pakej. Paling murah pakej yang ditawarkan RM120. Harga asalnya RM320. Aku ni pula saje suka-suka tengok cermin mata tu. Asalnya nak tengok power mata aku ni dah naik ke berapa ratus. Tak plan pun nak beli baru maklum la cermin mata lama pun masih elok dan terang. Test punya test aku pun terjebak beli. Ni semua gara-gara member aku cakap cermin mata yang aku pilih tu ngam ngan aku. Okay la... apa lagi aku beli pakej yang paling murah iaitu RM120. Masa test tu power mata aku kiri dan kanan cuma 125 sedangkan sebelum ni power mata kiri 175 dan mata kanan 150. Aikkk...dah turun ke?

So, minggu lepas aku dapat cermin mata tu. Pastu masa kau turun kantin, aku bercerita pasal cermin mata ni ngan budak store, pastu dia tanya dah claim ke subsidi cermin mata. Seingat aku kalau beli cermin mata untuk pertama kali company memang ada sediakan subsidi cermin mata. Pastu kali kedua hanya lense sahaja. Kalau beli lagi lepas-lepas tu memang dah takde claim lagi. Apalagi bila naik opis terus aku call HR. Rupa-rupanya setahun sekali boleh claim cermin mata dan maksimumnya RM120.

Haaa....apalagi, terus aku isi form claim subsidi. Untung..untung... umpamanya aku beli cermin mata tu FREE. Kalau camni, nampaknya tiap-tiap tahun la aku tukar cermin mata.


Cermin mata lama yang masih kupakai.

Cermin mata baru. Sayang pulak nak pakai.

11 patah-patah kata:

Watierman berkata...

Sayang...simpan...subsidi tak dapat lagi kan???Tak pun bagi kat Akak..Akak tukar power dia jer....

Jieda berkata...

kak watie..cermin mata baru pakai nak gi jalan-jalan je hehehe

~~**ieta azri**~~ berkata...

wah best la dapat cermin mata baru lg....free lak tu...klu cam tu ieta nk gi keje ngan jieda lah...leh tukaq tp2 thn kan....pa pun cantik la yg br tu...tp yg lm jangan di buang lak...cian dia kan..hehehehe

Sifu Mirza berkata...

wah jieda... cermin mata baru ler..

saya pun pernah terjebak..
memang terjebak betul...

kawan kata cantik punya pasal... 650 inggit terbang...

masuk ni rasanya dah ada beberapa cermin mata yang bertukar ganti...

tapi masih takleh lupakan yg 650 tu punya..

:-)

Tanpa Nama berkata...

wahhh..
dpt cermin mata baru..claim lg dpt free gitu..

sy pun dh check ari tu..sblum ni..25-50..pas tu chck lg x de rabun lak..pelik kn..
ajaib ni..he..

suma silau je naik giloss...so,pki tuk silau je la..huhuhu..

Nursuzry berkata...

aku tiap2 tahun claim spek mata hehehehe

caluk@cencaluk berkata...

spek mata nyer he he, kalau soul pk lain ha ha

mamaarifakeemaisy berkata...

waa bagusnye..beli cermin mata pun leh claim..best2..umpama dpt adiah la yek! takyah kuar modal pun, bestnyer.. :)

Jieda berkata...

putera2puteri..Meh datang pindah sini.memang sayang pun nak dibuang walaupun bingkainya pernah dipatahkan oleh Balqis.

sifu mirza..mana tak lupa ye kerana yang rm650 terbeli atas ajakan kawan hehehe

reen..ada yang kata power kita ni boleh berkurangan tapi tak tau la betul atau tidak

suzry..bestkan dapat claim cermin mata tetiap tahun

caluk..apakah agaknya yang soul akan pikir ye..hmmm....

mamalieyna..tu la pasal.cermin mata pun harganya bukan murah

azieazah berkata...

Lawo.. jeles la.. nak pi buat glass baru gak laaa...

Jieda berkata...

kak zie..ishh..kembang la pulak hehehe