Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
07 Januari 2010

Alhamdulillah...

Selepas beberapa jam abah di dalam bilik pembedahan tepat pukul 1.15 ptg abah dah keluar dari bilik pembedahan. Salah sorang adik lelaki aku tak sanggup nak jenguk abah sebab abah ngadu sakit. Kalau la aku ada kat situ.. aku rasa dah berjurai airmata yang keluar.

Saje nak bagitau ni....
Sebenarnya abah aku mengalami tulang pinggul yang terkeluar dari tempat asalnya. Lepas dah x ray semua, doktor sarankan abah aku buat fisioterapi agar tulang tu boleh kembali ke tempat asal. Beberapa bulan gak buat fisioterapi tetapi masih tiada perubahan. Akhirnya doktor buat pemeriksaan sekali lagi dan tiada pilihan lagi terpaksa juga dibedah.

Pembedahan itu adalah untuk membuang tulang yang dah tak berfungsi dengan menggantikan sejenis skru. Doktor bagi juga pilihan kalau tak buat pembedahan dikhuatiri tulang yang tak berfungsi tu akan berjangkit ke tulang yang lain. Bila dah sampai ke tulang belakang memang kemungkinan besar abah boleh lumpuh.

Akhirnya abah ambil keputusan, dia rela dibedah walaupun ada risikonya. Sebelum ni aku memang kesian tengok abah aku sebab dia tak boleh berdiri terlalu lama atau duduk terlalu lama. Kalau sakit tu datang dia hanya makan ubat tahan sakit je.

Sekarang ni abah pun dah selamat dibedah dan harap sangat lepas ni abah dah boleh buat apa-apa kerja yang dia suka.

P/S: Kemungkinan besar hujung minggu ni aku balik jenguk abah.

10 patah-patah kata:

afayufu berkata...

Insya-Allah...

ZIANA ♥ FARREL berkata...

alhamdulillah..takutla kak...erm..nak gi cek gakla..

Thirah B.D. berkata...

Alhamdulillah! semuanya dah selamat :)

Harap-harap abah kak Jieda beransur sihat dengan cepat. :)

azieazah berkata...

Aminnnnn.... moga segalanya lancar dan segera sembuh..

Rinna berkata...

Alhamdullillah ayah Jieda dah selamat menjalani pembedahan.. Moga ayahnya cepat sembuh yer.. :)

Watierman berkata...

Alhamdulillah Syukur semuga ayahnya cepat sembuh ya!!! Insyaallah Akak akan terus berdoa...Amin!

HaSue berkata...

Mudah2an abah jieda segera sembuh sepenuhnya dan kembali sihat seperti sediakala yer..

Jieda berkata...

To uols..terima kasih yang tak terhingga atas doa dan ucapan uols..

mamalieyna berkata...

Alhamdulillah...selamat sume..hope terus kekal sihat pasni ye...Aminn..

haslina berkata...

alhamdulilah..semoga sihat hendaknya...amin