Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
19 Januari 2010

Kejadian pagi semalam

Pagi semalam semasa aku nak buang sampah, mata aku menghala ke arah pagar hijau berdawai kat belakang rumah. Sekali tu aku tengok pagar tu dah berlubang. Cepat-cepat aku panggil en suami suruh tengok. Bila kitorang tengok sekeliling rupa-rupanya penutup air dah takde. Penutup air tu pula diperbuat dari besi. Laa... dah kena curi. Masa mula-mula tengok pagar tu dah berlubang memang aku panik giler.

Sedang en suami sibuk mencari papan untuk dibuat penutup sementara, ada sorang jiran yang menegur. En suami citer la apa yang terjadi pastu jiran tu kata malam kejadian, lebih kurang pukul 11 lebih dia nampak ada dua orang india berjalan kaki lalu di belakang lorong rumah aku. Jiran aku tu perhatikan je tetapi tak nampak apa yang si india tu buat. Mungkin india tu perasan kot dia sedang diperhatikan.

Aku rasa india ni buat operasi mungkin dalam pukul 3 atau 4 pagi. Lagipun belakang rumah aku takde rumah orang melainkan bukit. Tu yang lagi senang dorang buat 'kerja'. Setakat pukul 11 lebih pada malam kejadian kitorang belum tidur dan kebetulan malam tu aku tidur pukul 2.30 pagi sebab melayan citer Laksamana DOREMI. Memang tak dengar apa-apa yang mencurigakan pun.

Apapun bersyukur juga la sebab tak masuk ke dalam rumah. Yelaa... takut jugak kan. Sebenarnya sebelum ni bila kitorang tidur, lampu dapur mesti terpasang tapi beberapa hari ni aku dah tak buka lagi. Konon-kononnya nak jimatkan elektik huhuhu...

22 patah-patah kata:

mamalieyna berkata...

huhuhu..mmg operasi mencuri besi ada ja di mana2 eh..mana je ada sumber besi, mmg dirembat diorang..kt perumahan kita ni..tmpt tekan2 lif kt depan lif tu, dicabut diorang..tak pasal2 kita yg tingkat atas ni terpaksa turun tingkt bwh bila nak masuk lif! mmg tak bermoral betullah!!

ZIANA ♥ FARREL berkata...

ish...bahaya tu kak...

maiyah berkata...

xde keje lain le dorang ni, hati2 .. sbb pncuri ni kalo skali dia sng dpt nnti nk repeat lagi. pastikan umah kunci n selamat

dina berkata...

jiran lama aku dulu letak sudip kenduri yg panjang tu kan kat belakang rumah, belum basuh lagi, dia sandarkan ke dinding, esok paginya tengok2 kepala sudip hilang, kayu je tinggal... hehehehe

Jieda berkata...

mamalieyna..sekarang ni besi dah naik harga ke?tensen betul..rasa cam nak sumpah je tangan si pencuri tu jadi tangan monyet.

ziana..memang bahaya dan sampai sekarang masih rasa gerunnya.

kak maiyah..semalam pun en suami ada cakap camtu juga.takut dorang datang lagi.

dina..apa la pencopet tu.nak amik baik amik semua maklum la kayu tu takde harga hehehe

dina..

azieazah berkata...

Hati-hati lain kali. Moga menjadi pengajaran. Sekarang ni orang tak takut lagi nak buat jahat, semua nya nekad jer..

Moga dijauhi perkara yang buruk...

Thirah Rahim berkata...

Ish takutnya. Dibuatnya india tu masuk rumah.. nauzubillah!!

Alhamdulillah, semuanya selamat.. kecuali penutup air!hehe..

Klakar betul bila pencuri curi besi sudip tapi tinggalkn pemegang! tinggalkn buat kenangan ke ape? hehe..

Syuhada Kamal berkata...

sekarang2 ni mcm2 bleh jadikan..lagi2 org yg terdesak, apa2 pun sanggup buat..hemm...moga2 dijauhkan dr sume yg tak diingini...

Jieda berkata...

kak aziezah..brtul agaknya.kena tangkap ke terlepas ke itu semua dah jadi perkara yang kedua.apa yang penting,dorang dapat apa yang dihajati

SuRayA^i. berkata...

isk menakutkan..lps nh psg jela lmpu dpur tu..

Jieda berkata...

thirah..sekarang ni nak tido lena pun susah.takut india tu datang ke rumah lagi.

syuhada..insyaAllah.lepas ni memang kena selalu baca ayat kursi

Jieda berkata...

suraya..masa kat rumah lama,bila en suami keja malam je,satu rumah pasang lampu hehehe

Nazz berkata...

Uih bahaya betul.. tak ada pasukan ronda ke?

Jieda berkata...

Nazz..rasanya masa mula-mula pindah dulu je ada pasukan peronda.skang ni dah takde lagi

anyss berkata...

Letak tin susu kat pagar belakang rumah. Bila goyang...kan dah bunyi hu huh

leen hussain berkata...

kena lebih berhati-hati jieda....
bayar bil lebih sikit je... kalau setakat lampu kalimantang tu, berapa sen sangat bilnya...

Jieda berkata...

anyss..nanti tin susu tu pun kena curi gak huhuhu

Jieda berkata...

kak leen..tu la..nampak gayanya kat luar rumah tu rasanya nak pasang lampu

onniey84 berkata...

bahaya sekarang ni..kita pun tk berapa lena nak tidur...mmg kena pasang lampu luar

Jieda berkata...

onniey84..malam keesokan lepas kejadian tu,ternampak cam ada lampu suluh ke rumah,bila tinjau rupa-rupanya kereta orang sebelah

mie berkata...

woo..bhy tuu..lbih baek bukak lmpu drpd nk brjimat..t lg truk jdnye..naseb baek xde ape..

Jieda berkata...

mie..tu la.kat rumah tu dahlah ada budak kecik.memang takut