Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
10 November 2009

Eee...lipan

Pagi tadi masa aku nak angkat plastik sampah kat belakang rumah, aku ternampak anak lipan. Nak kata kecik tak juga, nak dikatakan besar pun tak besar. Saiznya sedang sedang je. Aku pun capai je kayu yang berhampiran. Pastu aku tekan kayu kat tengah badan lipan. Apalagi...lipan tu terputus dua. Bahagian kepala aku tak dapat nak bunuh sebab lipan tu menyelar terus masuk celah lubang. Ekornya pulak aku bunuh. Cehh..pagi ni aku digelar pembunuh lipan hehehe. Agak-agak korang la, lipan yang menghilangkan diri tu dapat bertahan lama tak?

8 patah-patah kata:

Watierman berkata...

Tak..dah mati pun...bukan ekor cicak...yg boleh sambung balik!!

Kamsiah berkata...

lipan..akak cukup geli dan takut dgn binatang ni..

Jieda berkata...

kak watie..takut gak kalau lipan tu menuntut ekornya hehehe

Jieda berkata...

kak kamsiah..memang geli dan menakutkan.maklum la lipan ni tergolong dalam binatang yang berbisa

Sifu Mirza berkata...

jieda...

ada orang kata kalau dia bersambung semula..hidup balik...

saya pun hari ahad lepas tengah menukar pasu bunga...terlompat sekor ibu lipan... dan berjaya diputus lapankan dia..

takutss.. terkena yang berbisa..

:-)

Jieda berkata...

sifu mirza..pernah jugak dengar camtu.nasib baik bahagian ekor tu dah selamat dihapuskan.

mamalieyna berkata...

eeii geli pulak terbayangkan..tp biasa buat gk gini..hermm kalo cicak dia tumbuh balik kan..kalau lipan taktau la pulaks..ihiks.. :)

Ayu Hussien berkata...

ishh...ni musim ujan lg lah kan, ngeri jek .. bleh hdup blik ke.. hihihi