Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

09 November 2009

Lauk Sabtu dan Ahad

Bukak je peti ais masih lagi tersimpan daging lembu yang beli masa nak raya haritu. Haaa....berapa lama tersimpan. Aku kira okay lagi la daging tu sebab masa beli daging tu baru je disembelih. Kirakan hari sabtu lepas aku mulakan operasi masak daging. Itupun setelah disound oleh en suami hehehe...

Hari sabtu buat daging masak sambal sambil tu letak la sekali bawang hiris. Malam tu adik aku yang no 4 call Irfan, tanya makan apa harini. Irfan jawab ''makan daging masak bawang'' hehehe... apa-apa je la nak oiii...yang penting daging sambal mama habis.


Sambal daging dan bawang hehehe....


Hari ahad.....

Kena masak daging lagi sebab nak perabihkan balance yang masak semalam. Hmm...mula-mula tak tau nak masak apa. Takde idea. Bila teringatkan en suami suka makan kari, aku bercadang nak buat kari daging. Tapi yang jadi masalahnya...aku tak pandai nak masak kari daging ni. Nak cari buku resepi malas pulak walaupun buku masak aku melambak-lambak, last-last aku korbankan RM2 cari resepi kat internet menggunakan handphone. Aku tiru resepi yang dicari dari hanieliza fotopages.

Alhamdulillah...percubaan pertama aku masak kari daging ni menjadi. Anak dan suami memuji. Hehehe...bangganya.

Ada harapan jadi chef ni


Daging diperap dengan serbuk kari dan kerisik

Kari daging yang siap dimasak tak dapat dipaparkan kerana aku terlupa nak snap tapi sama je rupanya macam yang korang pernah masak.


0 patah-patah kata: