Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
09 April 2010

Betul ke mayat ni?



Di KG Tarodja ( Indonesia ) terdapat satu ilmu yang luar biasa di mana mereka boleh menjadikan mayat berjalan pulang ke rumah sendiri. Kejadian berlaku di sebuah daerah pendalaman Indonesia yang berbukit bukau. Jika ada kematian di Kg Tarodja maka mayat itu akan diberi kuasa hipnotisme supaya simati boleh pulang dengan berjalan kaki dan hanya berhenti bila sampai di rumahnya. Kuasa ini dibuat supaya tidak menyusahkan orang kampung dari menguruskan mayat tersebut.

Ada juga orang buat macam ni ye. Tak menyeksa mayat ke namanya. Macam tak masuk dek akal pula. Berdasarkan pada muka 'mayat' tu memang mayat betul agaknya.

39 patah-patah kata:

Kay Nisa berkata...

tapi baju 'mayat' tu lawa jek, x kotor pon~

3.z.z.3 berkata...

ishkk..betul ke nih???

Mr Rulez berkata...

2lar, penah baca dekat email..tp betui ker nie..

Jijahh @ f.k berkata...

mengerikan .... dah macam citer kungfu jaman dedolu .. yg mayat dia melompat lompat tu ..

+++uchi+++ berkata...

betulke ni??? tapi indon kan ada pakai ilmu2 nie

GeuMJanDi :)) berkata...

penah gak bc pasal cite ni.....mcm betul...entah la....huhu...kalu ni kat mesia..konpom sy tak kua malam2..errrr

nabilah_2908 berkata...

betul ke ni..?

punye la pemalas org2 kampung ni..nk uruskan mayat pun boelh dikatakan menyusahkan..haih mcm2 kan..? huhu..

slm kenal dari nabilah.. ;)

.::WaNiE::. berkata...

menggeletek kengerian

Jieda berkata...

Kat Nisa ~ agaknya sedara mara dia dah pakaikan baju baru kot

Mr Rulez ~ ntah la ye tapi mungkin logik gak sebab kat indon kan memang dorang amalkan ilmu

Jieda berkata...

3.z.z.3 ~ ntah la ye

Jijah ~ haah kan

Jieda berkata...

+++uchi+++ ~ tu la.tapi cuba tgk part hidung

Jieda berkata...

GeumJandi ~ hehehe..memang menakutkan kalau kat malaysia ni ada camni

nabilah_2908 ~ hehehe...salam kenal juga dari jieda

Jieda berkata...

Wanie ~ ngeri tang hidung tu.

Siti berkata...

huhu..ah dpt email psl ni..seram gak la tgk..

Jieda berkata...

Siti ~ tu la kan..

Ju@Lucky^Mummy berkata...

seram tgk.. tgn dia kuruss gile..

Jieda berkata...

Ju@LuckyMummy ~ dah tinggal tulang je kan

mamalieyna berkata...

isk biar betik..ada ka..?

Jieda berkata...

mamalieyna ~ ntah la..mungkin kot

ツbieaz@bie Azreenaツ berkata...

betul ker nih...tengok rupa pun mengerunkan!!
kot2 betul manatahu..kan diorang banyak amalkan ilmu.

pak long berkata...

salam...
adusssss...saspen jer baca ent3 ni...katakan TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKK...takuttttttt antu..

Jieda berkata...

bie Azreena ~ tu la..kemungkinan juga

Jieda berkata...

pak long ~ sebelum tido kang tengok bawah katil dulu hahaha

Syahrul Iman berkata...

pergh..takut2..

Steward berkata...

Mak oi.. betul ker ni? Menakutkan..........

Din.. berkata...

biar btl?? ni kalu tersempat tp jln compem aku cabut..wakakak

cik eykameow :) berkata...

mayat ke nih? pelik jee

miSs Q™ berkata...

eh.eh..mcm x caya jekk..
tp, muke tu mmg xleh blaa.

ke ade org tgh shooting filem mayat ni??

F@i3uL berkata...

duhai cik eyka... nak rupa mayat yg camne lagi?.. nak yang siap berkapan ke?.. :)

Fakhrur Razi berkata...

hak2 pelik btol
kire mayat tuh volunteer msuk dlm kubur larh nnti?
;P

Jieda berkata...

Syahrul Iman ~ takut ke hehehe

Steward ~ ntahla ye..betul la kot

Steward berkata...

Wei, mukanya tu patut kena bagi censor dulu... kang ada ni terbawa2 kat mimpi moon. hahha

alang berkata...

Erm, personally saya tak percaya ngn cerita nie.

Quote: "Jika ada kematian di Kg Tarodja maka mayat itu akan diberi kuasa hipnotisme supaya simati boleh pulang dengan berjalan kaki dan hanya berhenti bila sampai di rumahnya. "

Dari apa yg saya paham dari maksud ayat ni, klau ada kematian, trus simati berjalan ke rumah sendiri. Tapi apasal gambar mayat berjalan tu mcm dah mati berkurun2? Siap dengan rambut panjang lagi.

Lagi satu, ayat ni jugak ckp simati hanya berjalaln sehingga ke rumah. Takkan kebumi kat dalam umah kut. Klau kebumi tempat lain, tk ke terpaksa menyusahkan org kampung kembali.

Mcm2 Dunia zaman kini. :)

Mesintaip: berkata...

Hmm, kalau betul ini berlaku, bukanlah suatu yang mustahil jika dengan izin Allah. Tidak dinafikan, kawasan tanah Taroja ni masih banyak amalan-amalan mistik yang diamalkan oleh sesetengah masyarakatnya.
Namun perlu kita ingat, apabila mati seseorang maka rohnya berada dalam urusan Allah. Yang masuk dalam jasad mayat ni bukan rohnya tapi unsur lain (iblis/syaitan/jin). Jadi, bukanlah suatu yang menghairan.

Ery Farieha berkata...

hishh
mcm2.

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ berkata...

menakutkan jer...

-Balqis sangat chumil- berkata...

eh, takutnya!
hidung dah tak ada tu!

Maslina Rosdiana berkata...

Hmm...betul ke??SERAAAAMMMNNYYAA...

aZHIeeDA berkata...

spookienye..mane de mayat boleh jalan2..haih